Terima Kasih kerana Berkunjung Ke Halaman Ini..sila lah tinggalkan komen2 anda walau sekadar ucapan dan tinggalkan juga jejak anda supaya kita saling mengenali lebih rapat ..semoga silaturahim dapat dieratkan lagi.

tlg klik utk duit belanja..

Siapa yang ikut : Aku bangga dgn korang jd VVIP maya ..Tmakaseh !

Selasa, 24 Ogos 2010

salam pagi Ramadan...

Salam Ramadan untuk semua bloggers yang sudi singgah ke blog ini...
terasa sungguh lama juga tak update...yang bertukar cuma wajahnya saja...
selalu juga datang ke blog korang..tapi tu adalah untuk menghilangkan rasa bosan selain berhadapan dengan tugasan harian...

memang kekadang terasa memenatkan , tapi bila kita buat dengan ikhlas bak saranan p@kcikLie dalam blognya.
semuanya bagaikan tidak terasa..sedar tak sedar dah nak ke petang pon..cepat sungguh masa berlalu...

Kalau nak senaraikan kerja2 kita seharian memang tak tersenarai...apa pon kerja2 yang kita buat dengan niat yag baik tanpa rungutan adalah merupakan satu ibadah..lebih2 lagi dilakukan dalam bulan yang mulia ini.

Walaupun siangnya kita bz dengan pekerjaan masing2..tak semestinya sebelah malamnya kita melangsaikannya dengan berehat sepanjang malam tanpa melakukan sesuatu yang dituntut dalam bulan ramadan ini... ibadah sunat contohnya bertarawih dan bertadarus al Quraan.

Kalau berkesempatan kita ke masjid atau ke surau yang berhampiran..bawalah anak2 bersama khususnya yang sedang meningkat dewasa supaya mereka memahami erti Ramadan yang sempurna.... Kalau boleh elakkan daripada membuat perkara yang lagha...contohnya shopping pakaian hari raya waktu orang sedang bertarawih..kan tak elok dipandang tu !!
perkara sebegini boleh dihindarkan jika kita membuat persiapan sebelum bulan ramadan lagi...

apa pon ..kihlasannya terletak pada hati seseorang.
..bukan untuk menunjuk2 tetapi sekadar ingat mengingat..

Alahamdulillah,Semoga bulan Ramadan yang mulia ini memberi keinsafan pada diri ini.

-Dayna-

.

3 ulasan:

sz | m.s.s berkata...

sangatttt betul..
sebenarnya klu bz buat keje2 rumah ni
mmg terasa cepat je masa berlalu...
tup2 dah petang...

pakcikLie berkata...

haaa betul tu, suami ajak anak isteri pegi solat tarawih kat masjid, kalu tak leh buat jemaat kat umah pon boleh gak...jgn ingat nk buat persiapan raya jer...

Hana Faza-same person berkata...

betol lah dayna..
kena saling mengingat ..
mudah2an berkat ramdhan kita dan bulan seterusnya..amin

sebagai tanda sokongan sila klik sini

Related Posts with Thumbnails