Terima Kasih kerana Berkunjung Ke Halaman Ini..sila lah tinggalkan komen2 anda walau sekadar ucapan dan tinggalkan juga jejak anda supaya kita saling mengenali lebih rapat ..semoga silaturahim dapat dieratkan lagi.

tlg klik utk duit belanja..

Siapa yang ikut : Aku bangga dgn korang jd VVIP maya ..Tmakaseh !

Selasa, 13 Julai 2010

Bekalan Hidup...!



Buat pertama kalinya Anis bawa bekal nasi ke sekolah...
sebelum ni cuma bawa roti telur kegemaran keluarga saja...

Sebenarnya dah enam bulan dia bersekolah di penempatan baru ini...tak pernah ke kantin untuk berbelanja, bila ditanya kenapa?..jawabnya "Anis tak de kawan"...tapi tu enam bulan sebelum ini..
dan sekarang dah ada ramai kawan...Essh! amik mase jugak ye nak berkawan nie...zaman aku dulu..masuk je kelas dah dapat kawan..hehe mulut murai, tak turun kat anak plak..bagusla cmtu.

Masa jumpa cikgu kelas dia aritu, tandatangan report kad...banyak benda yang dibincangkan..
cikgu dia cakap.."Anis ni budak baik, pendiam sangat..kalau nak dengar suara dia kena tanya dia dulu baru dia bersuara..nk tunggu dia tanya takde lah suara dia."
Aku memang dah lama perasan pasal nie..tak tahulah cmner nak buat...kat rumah ok jer dengan kakak dia, kalau dgn sepupun pon cm biasa jer. Lain plak dgn kakak dia..kawan ramai ..siap dtg2 umah lagi...perangai diorang ni, sorang ikut abah n sorang lg ikut mama dia la kot..

Tulah cikgu dia cakap "kena sabar sikit..nanti dia okla tu..pelan2...jangan risau sangat janji pelajaran dia ok..yang dapat terbaik dlm kelas ni semuanya sama jer..pendiam belaka termasuk Hanis ni".

So, dah dapat kawan..mula lah nak berbekal sebab ikut kawan dia...tapi tetap tak nak beli kat kantin.
Bekalan hari ni, nasi lauk telur masak kicap...best !

8 ulasan:

sz | m.s.s berkata...

wahhh sedapp tu bekal hanis...
masa saya sekolah dulu ada bff
mmg tiap2 hari dia bawak lauk telur kicap ni...mmg kegemaran dia la kot..pastu mmg body mantopppp...cukup khasiat! heehehe

dayna berkata...

yeke mantop body nyer...hehehe..anis tu kering jer..
cm mama dia !

pakcikLie berkata...

kenapa budak suka makan nasi lauk telur masak kicap..pasal telur ka atau kicapnya ??

sama cm anak pakcik...telur kicap is her fav.

~suNshiNe~ berkata...

sedap ooo nasi telur kicap...manis..kalau panas2 lg sedap..

bawa bekal telur kicap lebih terjamin kebersihan dari makan kat kantin..

Hana Faza-same person berkata...

suka bawak bekal dulu pastu share2 ngan kawan2.. tumpang rahmat lauk kawan yg lagi sedap..hehhee

dayna berkata...

>pakcikLie : pasal mama dia masak la kot..letak kicap saje mane best...


>Sunshine : memang terjamin kebersihannya..aku sokong.


>Hana Faza : sebab Anis share dgn kwn la dia kena bawak bekal sendiri lepas tu..

Just Call Me Bitt berkata...

nasi telur dengan kicap...hehehe kegemaran kanak-kanak...

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...

morning..! cik aida in this blog... heve a nice day to you..!

sebagai tanda sokongan sila klik sini

Related Posts with Thumbnails