Terima Kasih kerana Berkunjung Ke Halaman Ini..sila lah tinggalkan komen2 anda walau sekadar ucapan dan tinggalkan juga jejak anda supaya kita saling mengenali lebih rapat ..semoga silaturahim dapat dieratkan lagi.

tlg klik utk duit belanja..

Siapa yang ikut : Aku bangga dgn korang jd VVIP maya ..Tmakaseh !

Khamis, 8 Julai 2010

Cmner Nak buat ...??

Semalam kan..!..kita beli durian..banyak sanggat..
sampai tak abeh nak makan..
so ada lagi balence...dah lembek sikit cm nak masam ..

my hubby suruh buat tempoyak...masalahnya aku
tak penah makan..dan seharusnya aku tak tau nak buat tempoyak tu cmner..

ade sesapa boleh bantu aku..?

p/s : bende senang pon tak tau..hampeh toi!!

6 ulasan:

sz | m.s.s berkata...

mueehehe...sy pun tak pandai buat! tp drpd sembang2 ngan kawan katanya letak je garam sikit kat durian yg dimasukkan ke dlm bekas bertutup...pastu biar je dlm petiais...

dayna berkata...

huhu senang cmtu jer..tq2.

Hana Faza-same person berkata...

senang je dayna

asingkan isi durian dari bijik dia..masuk dlm tupper ware..masuk sikit garam..

kalau wat ngan isi durian yang elok, tempoyak jadi manis2 sikit

kalau isi yg rosak sikit, tempoyak jd masam2 sikit

ikut selera masing2, nak manis atau masam2 sikit

*simpan dlm peti ais tahan lama

LisaVsKhusairi berkata...

betul ckp sZ 2...letak garam jer dlm durian 2...gaul2 pas2 masuk botol..tp jgn masuk byk nnt masin lak...huhuhu

pakcikLie berkata...

waa..pakcik makan jer tau...ooocmtu jer..sng sangat.!

dayna berkata...

dah beres..tq semuanyer..

sebagai tanda sokongan sila klik sini

Related Posts with Thumbnails