Terima Kasih kerana Berkunjung Ke Halaman Ini..sila lah tinggalkan komen2 anda walau sekadar ucapan dan tinggalkan juga jejak anda supaya kita saling mengenali lebih rapat ..semoga silaturahim dapat dieratkan lagi.

tlg klik utk duit belanja..

Siapa yang ikut : Aku bangga dgn korang jd VVIP maya ..Tmakaseh !

Isnin, 5 Julai 2010

Lauk ku Cukup Masin...

Sebenarnya pengalaman mengajar kita segalanya...

menjaga keharmonian rumah tangga...
semuanya perlukan pengalaman..sudah tentunya apa yang harus kita pelajari dari orang2 yang lebih terdahulu dari kita ..
jangan memandang remeh terhadap pandangan dan teguran yang diberikan oleh mereka lebih2 lagi ibu kita sendiri...

"mak lebih dulu makan garam dari kamu... ikut jer lah apa yang mak suruh nie"

Kebiasaan cm tu lah jawabnya kalau org tua2 cakap jika dibantah...

Aku selalu mengiakan saja, walaupun kekadang tu ada yang tak perlu untuk diikut..
biasalah...seharusnya releven lah dengan masa dan keadaan sekarang compare to masa dulu2...

Yang penting ..jaga hati mak kita atau mak mertua bila diorang cakap..jangan terus2 membantah..nanti lain pulak jadinya.


perlukah sesekali kita kipas diorang !!



p/s : nak jadi anak menantu..bukannya anak hantu :P

;;
.

3 ulasan:

sz | m.s.s berkata...

pasangkan aircond terus kak! ihiks..jgn mkn garam byk sgt nnt darah tinggi :p

dayna berkata...

huhu..itu yg terbaik ..

pakcikLie berkata...

tak payah kipas2..bg jer aircond siap bayar bilnya sekali..mesti jd menantu kesayangan.

sebagai tanda sokongan sila klik sini

Related Posts with Thumbnails