Terima Kasih kerana Berkunjung Ke Halaman Ini..sila lah tinggalkan komen2 anda walau sekadar ucapan dan tinggalkan juga jejak anda supaya kita saling mengenali lebih rapat ..semoga silaturahim dapat dieratkan lagi.

tlg klik utk duit belanja..

Siapa yang ikut : Aku bangga dgn korang jd VVIP maya ..Tmakaseh !

Selasa, 25 Mei 2010

Oh..cucuku ...



Musim cuti persekolah makin hampir..ramai di antara mereka yang sudah berkeluarga selalunya memikirkan tentang destinasi yang akan dikunjungi, biasalah setelah penat belajar khususnya kanak2 sekolah, musim cuti yang panjang adalah yang sangat dinantikan...para ibubapa yang bekerja akan memohon cuti tambahan demi untuk memenuhi permintaan anak2.
Pada masa beginilah selalunya tempat yang dituju adalah kampung halaman..itu bagi mereka yang ada kampung halaman, bagi mereka yang tiada pula akan memilih destinasi lain mengikut plan masing2.

Kebiasaannya musim cuti macam nie lah ada undangan kenduri kawen, aku dah terima lebih dari 5 undangan semuanya sebelah sedara kat kampung..so maknaya kami akan bercuti kat kampung jer lah...sememangnya ini yang diinginkan oleh anak2 ku...nak jumpa atuk dan opahnya...dan juga sepupu yang lain..maklum lah dah semakin remaja, diaorang nie aku tengok tak macam bebudak lain yang lebih suka melancung/melencung ke tempat lain...

Kepulangan anak2 cucu dari kota biasanya telah dinantikan...ini yang membuatkan aku teringat masa aku bersekolah asrama dulu...disediakan dengan masakan lauk pauk, kuih muih yang jarang2 sekali jumpa di kota..kalau ada pon bila tiba bulan Ramadan, mungkin ada tapi rasanya jauh berbeza...mungkin itulah air tangan dan originaliti masakan orang kampung.
Walaupun hanya sekejap, kepulangan tetap diharapkan...harapan orang tua untuk melihat anak dan cucu2 beramah mesra, menghilang rasa rindu mengharap kasih berpanjangan.


2 ulasan:

pakcikLie berkata...

teringat kampung plak dah...dah lama tak balik nie...thanks kerana mengigatkan.

haslina berkata...

sememangnyer pun..untung anak2 masih kecik...bila2 masa leh balik kg klu ada cuti..

sebagai tanda sokongan sila klik sini

Related Posts with Thumbnails