Terima Kasih kerana Berkunjung Ke Halaman Ini..sila lah tinggalkan komen2 anda walau sekadar ucapan dan tinggalkan juga jejak anda supaya kita saling mengenali lebih rapat ..semoga silaturahim dapat dieratkan lagi.

tlg klik utk duit belanja..

Siapa yang ikut : Aku bangga dgn korang jd VVIP maya ..Tmakaseh !

Selasa, 22 Jun 2010

Harapan KU..



Hari Ahad yg lepas aku bawak anak2 g Jusco Bkt Tinggi Klang, diaorang beria2 sangat nak beli sesuatu untuk Abah diaorang...Adik n kak sanggup keluar duit tabung lg ...aku pon tak tau lah apa yg boleh dibeli dengan duit yang 'sebanyak' itu...Aku rasa my hubby pon tak kesah pasal hadiah tu..rasanya yang penting diorang ingat hari2 yang penting untuk diingati ...
Selalunya dia memang busy memanjang...tetapi dia seorang yang baaaaikkk sangat pada ktorg semua..kami bangga dia sebagai ketua keluarga...

Sampai jer kat sebuah kedai kat situ..aku terperasan beberapa orang kanak2 sedang memilih baju..barangkali untuk ayah diorang sempena hari bapa .
Si ayah sedang duduk tersandar di atas kerusi roda..sambil seorang anaknya mengesat peluh ayahnya, yang sorang lagi ukur baju kat badan ayahnya.. diorang mengenakan pakaian di situ, aku lihat seorang wanita memerhati dari sudut kedai tu sambil duduk di kerusi panjang..... aku rasa itu ibu mereka..

Pada masa yang sama kami pun memilih sesuatu untuk dijadikan hadiah...aku biarkan saja anak2 ku untuk memilih mengikut kemahuan mereak..cuma sesekali mereka bertanyakan pendapatku...
Sambil memehatikan anak2 shopping...terasa ingin aku bertanya sesuatu pada akak yang duduk disebelah ku...

"Akak bawa anak2 shopping ker?"..tanya ku.
"emmph..biasala budak2 nie nak belikan baju untuk ayah diorang nie" jawb akak yg ramah sangat.
"sempena hari bapa ye kak!"...sambung ku lg.

Perbualan kami diteruskan sehingga anak2 selesai dan dapat apa yang mereka inginkan.
Apa yang mengkagumkan aku ialah ...kebahagian yang digambarkan oleh keluarga itu telah membuatku terasa rindu sangat kalau suami bersama2 kami ketika hari bermakna seperti ini..
Apa yang aku harapkan kepad yang maha Esa....berilah kami kelapangan untuk kami menikmati saat indah bersama2. Aku bersyukur dengan apa yang ada sekarang..cuma masa belum mengizinkan kami menjadi yang terbaik di antara yang baik2.

...Wang bila2 boleh dicari...kebahagia harus dirasai bersama...

p/s : Selamat Hari Bapa kpd En Nais Lee..

6 ulasan:

pakcikLie berkata...

Bersabarlah...setiap suami yg brtgjwb akan memikirkan yg terbaik buat keluarganya...harapan pakcik juga semoga anda beroleh kebahagian selalu...ramai lg dikalangan isteri di luar sana lebih 'menderita' dari anda...berdoa akan kebahagian rumahtangga dan berserah kepadaNya..insyaAllah.

maCy berkata...

besabarlah.. Allah tak akan mbebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya~

selamat hari bapa~

Ummi Aisyah || Cik Yah berkata...

bagusnya anak2 macam ni..mesti ayah dia terharu nanti kan..

dayna berkata...

PakcikLie : terimakasih banyk2..

maCy : ya sesunggunya aku sangat menyayanginya..t.kasih.

Ummi Aisyah : Bersyukur pada Nya...mudah2an anda juga begitu.

impian cinta berkata...

masa kecik2...saya pun cuma shopping ngan mama....ayah sibuk sangat....tp bila dia umor dalm 48 49 cam tue...dia berubah.dia selalu bersama kami...soping...jalan2....

one fine day...husband sis pun akan berubah cm tue...sabar eh.

dayna berkata...

impian cinta : tenkiu ehh ! suka sangat !!

sebagai tanda sokongan sila klik sini

Related Posts with Thumbnails